Salvador Dalí. La Persistencia de la Memoria, 1931. Museo de Arte Moderno - Nueva York |
PRIMER EXERCICI
Es valorarà amb un 50% els coneixements de l’art del l’època contemporània. Així una de les dos imatges a comentar serà dels temes compresos entre el Neoclassicisme fins a les darreres tendències.
- La primera pregunta consisteix en resumir o esquematitzar el procediment que s’ha de seguir per comentar una obra (pictòrica, escultòrica o arquitectònica)[1 punt]
- La segona pregunta consisteix en aplicar o desenvolupar aquest esquema d’anàlisis en relació a l’obra proposada [4 punts].
SEGON EXERCICI
Es valorarà amb un altre 50% els coneixements de l’art de las resta d’etapes. És a dir, s’escollirà entre les èpoques antiga, medieval i moderna.
En aquesta opció el comentari de les imatges d’art Antic; Medieval o Modern es farà responen cinc preguntes [5 punts/ 1 punt per cada pregunta]. Aquestes es faran en funció de l’obra a comentar.
- Les dues primeres seran iguals.
- a) Situa l’obra en el seu espai cronològic, històric i cultural [1 punt]
- b) A quin estil pertany. Enumera cinc característiques d’aquest estil [1 punt]
- La tercera es centrarà en l’anàlisi formal,compositiu, estructural i constructiu segons la tipologia.
- c) Enumera les característiques formals (dibuix- color); compositives (estructura;línea de l’horitzó, perspectiva...) i tècniques( oli, fresc, tempera....) 1 punt]
- c) Enumera les característiques formals ( un sol bloc o varis blocs, tipus de relleu); estructurals(exempta, embalum rodó, unifacial, multifacial) tècniques( talla, fosa...); materials( marbre, pedra, bronze....)[1 punt]
- c) Tipus de planta. Parts de l’espai interior i exterior. Descripció dels elements sustentants( pilars, columnes i els seus ordres) i sustentats (voltes, cúpules, cimboris, elements arquitravats....). Estructura de la façana o exterior. Elements ornamentals. [1 punt]
- La quarta es centrarà, si es pintura o escultura, en analitzar el tema representat, model literari, significat i funció; si es arquitectura, en analitzar el seu significat i la seva funció.
- d) Explica el tema representat. Model literari. Significat i funció.[1 punt]
- d) Significat i funció [1 punt]
- La cinquena pot ser de molts tipus.
- e) Relacionar obres i autors d’un mateix període
- e) Indicar sobre una planta, un alçat o una façana els noms de les parts numerades
- e) Definir termes de vocabulari artístic referents al període (de 5 definir 3)
- e) Comparar dues obres en relació a la perspectiva; a les característiques formals; a les característiques conceptuals
- e) Indicar les parts d’un temple grec o romà
- e) Els ordres grecs
- e) Dibuixar tres tipus d’arc indican el seu nom
- e) Quatre definicions amb verdader o fals
- e) Ordenar cronològicament cinc ismes dels segles XIX i/o XX
- e) Cinc noms d’arquitectes d’època contemporània
- e) Cinc artistes d’època medieval o moderna
- e) Tipus de cubisme/ de surrealisme/ tendències pictòriques de l’època del barroc;períodes de la escultura grega ......
- e) Relacionar l’obra amb una altre del seu mateix context cronològic i/o estilístic, o amb una obra del període contemporani.
- e) Antecedents i influències formals amb altres obres
Resum de: Estructura de l’examen i model de prova d’Història de l’art per a les PAU 2010
Estructura i qualificació de les PAU
Estructura i qualificació de les PAU
No hay comentarios:
Publicar un comentario